torsdag 17 oktober 2013

En månad

Ja, så är det! En månad utan socker, eller 31 dagar om man hellre vill räkna det så. Har även i dag hittat en sponsor från OA, det känns skönt, tryggt och väldigt läskigt på samma gång. Jag har haft en ganska så tung vecka, med mycket jobbiga känslor. Nu kan jag ju inte längre äta på mina känslor, utan nu måste jag på riktigt känna dom.Vilket är jättejobbigt! Men tack vare OA, fina människor och kontakt med min inre röst så klarar jag det ändå. Jag måste hela tiden tänka "det går över" när det är som värst. 
Det finns mycket oro och rädsla inom mig, men jag försöker leva i nuet och vara närvarande. Jag har tillit till att allt kommer lösa sig, tids nog. 
Jag är så oändligt tacksam och stolt över mig själv, att jag fortfarande är drogfri. I tisdags var det grymt nära att jag återföll. Men jag vände mig utåt, bad om hjälp och gjorde bra val som ledde till att jag höll mig drogfri den dagen. 
Igår när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner nästan 5 kg, min sjukdom var inte nöjd. Vilket har gjort att jag beslutat mig för att inte väga mig mer. Det spelar ju lixsom ingen roll, jag duger ändå...Jag behöver inte en specifik siffra för att bevisa det. Jag vet att det kommer provocera vissa men det skiter jag i, jag tar bara ansvar för mina känslor inte andras!
Jag är väldigt glad för att Ni fortsätter kika in här varje dag, trots dålig bloggande ifrån min sida. Jag lovar att det kommer bli bättring på den fronten, men det kommer dröja ett tag. Jag hoppas att Ni fortsätter kika in här ändå. 
Jag är stundtals väldigt trött, så all min tid går nu åt till att ta hand om mig.

Kram C <3

8 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att läsa! Du är så duktig som kämpar så!!! Blir glad för dig.
Det är viktigt att du själv går i första hand, vi finns här när du hinner och orkar med oss!
Ha en fin helg!
Kram :)

Unknown sa...

Underbar läsning!!!
Släng vågen den ljuger ofta ändå, känslan på kläder är väl ändå det som känns bäst!
Du är fantastisk <3<3<3 glöm aldrig det.

Kjaaaaam <3<3<3<3<3<3

Unknown sa...

Jag är så glad för din skull vännen! Får gåshud när jag läser hur många dagar du har varit sockerfri!
Du är helt underbar!
vi finns här för dig! Och bloggen får vänta!
Kramar till dig min vän! <3 <3 <3 <3 <3
//Lana

monkan sa...

Du äger!!!

Du är så jävla duktig!

Kramar/M

Mitt liv som fru L sa...

Alla: Jag orkar inte svara er en och en, så jag skriver till er allihopa!
Jag sitter faktiskt här och gråter, jag blir så rörd av er omtanke! Ni är så fina, hjärtan av guld har Ni hela bunten <3<3<3
Jag kan faktiskt inte ens beskriva i ord hur mycket era hejarop och pepp betyder för mig!

Love C <3<3<3

Anonym sa...

Kram <3
anna

Kristin sa...

Jag blev sâ glad för att se ditt inlägg och tänker pâ dig mycket! Shit vad bra gjort. Hoppas att det nu gâr lättare och lättare för varje dag som gâr. Vilken seger för dig.

Mitt liv som fru L sa...

Anna och Kristin: Tack snälla!
Kram C <3