torsdag 1 november 2012

Fisk på en torsdag, det funkar!

Enklaste och godaste dillsåsen ever!
Dillsås

1 dl creme fraiche el smetana
1/2 dl majonäs
2-3 msk fryst dill
salt o peppar

Blanda och låt stå kallt en stund. Denna sås är god till fisk men även till att dippa grönsaker i.
Panerad rödspätta, dillsås och kokta ärtor/sockerärtor med smör samt citron!
Rödspättan är först doppad i ägg, sedan panerad i mandelmjöl, salt och peppar. Ärtorna och sockerärtorna kokade jag, hällde av vattnet och la i en stor klick med smör! Supergott! Detta är en av mina topp 3 favvorätter, så-jävla-gott!

Annars så har "problemen" på M jobb löst sig. Vilket är väldigt skönt! Jag och M har haft en långt samtal i dag om framtiden. Det kommer förmodligen bli så att vi ska flytta, vi behöver en nystart. Sen vart vi flyttar och när det sker det vet vi inte. Vi har pratat väldigt mycket om mitt sockerberoende, om hur mycket det påverkar mitt liv om min vardag. Mycket tårar och kloka ord blev sagda, skönt.

Nu hoppas jag att helgen blir mysig och bra! Jag/vi behöver det! Ska ev. åka och kolla på ett hus...

Kram C

9 kommentarer:

monkan sa...

Ibland är det enkla godast - och smetana är vansinnigt gott! Kanske blir det så enkel sås till kalvfilen ikväll, hmm. :)
Lycka till med en nystart!
Kram M

Unknown sa...

Oh, vad skönt! Hoppas, hoppas på din/er nystart kommer att hjälpa!
Och prata med sin kär är ju sååååå viktigt!
Panerad fisk var det jättelängesen jag åt! Måste göra när jag kommer hem! :)
Kramar från mig!
//Lana

Sonja Kidron sa...

Vad skönt att ni fått prata ut, det är alltid bra att ventilera och få ut lite av alla ord och tankar som ligger och skaver där inne!

Var rädd om dig!
Många kramar och tankar
Sonja

ps
Supergott med panerad fisk och grönkålspaj förövrigt, MUMS!

Unknown sa...

Fisk funkar vilken dag som helst ;)
Kul att titta på nytt hus, lycka till önskar jag er verkligen!
Du vet alla har rätt till att må bra :)
Kraaaam<3

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ibland kan det behövas en nystart för att kunna börja om ordentligt.
Vilken tur du har att du har en man som förstår dig och stöttar.

Sonja Kidron sa...

Du har fått en liten "utmärkelse" på min blogg, bara för att du är du! :)
http://motionwellness.blogspot.se/2012/11/bloggfavoriter.html

Ha en riktigt härlig lördagskväll!
Kram Sonja

Mitt liv som fru L sa...

Sonja: Jag läste precis det! Vart så glad så! TACK fina du <3

Kram C

Luiza sa...

Wieeee, men det känns väl underbart!!!! Tänk att få en nystart.
Och vad skönt att ni fick prata ut och att det kändes bra.
Den där middagen ser otrolig god ut.

Vill så gärna ses snart.

Många kramar.

Mitt liv som fru L sa...

Luiza: Ja, jätteskönt! Men det lär nog dröja med vår nystart men det är helt ok!
Jaaaa, jag vill ses snart helst igår ju :)

Kram C