onsdag 10 juli 2013

Underbara dagar

Vatten med frysta hallon, galia melon och en bra bok! 
De senaste dagarna har varit magiska rent vädermässigt! Jättefint och soligt, lite vind och bara helt perfekt. Igår parkerade jag mig i skuggan för att läsa och smaska på lite melon, det hör sommaren till tycker jag! Jag har läst och Ior har legat och solat på trallen, men även lagt sig under min stol i skuggan när det blivit för varmt ;) Så jäkla härligt hade vi det!

Blir så trött på de som gnäller på vädret, att det är föööör varmt och svettigt. Var glad för att det är sommar nu, förra sommaren var det ju ingen. Och om några månader sitter vi inne och det är mörkt vi 15 igen...huvaligen. Nä, njut för fan och som Monkan säger: Det finns dusch!
Torsken var perfekt stekt :)
Det fick bli smörstekt torskrygg, svampsås och grönsaker till middag! Gott :) Idag blir det nog grillning...något med kyckling tror jag!

Ha en fin dag, förhoppningsvis i solen!
Kram C

6 kommentarer:

Smedjebo Odlingar sa...

Bra inställning! :) vädret är fantastiskt nu! (Sitter ute på trappen och dricker te i solen nu ;) )

Sv: Ja den erfarenheten har jag också tyvärr - men jag är så dum som redan efter några dagar utan socker tror att allt är lugnt! Sen smäller det som regel!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Idag öser regnet ner här i Linköping. :(

Men det verkar som att det ska bli fint igen.

Jag satt i solen och läste igår, men efter ett tag sätter jag mig i skuggan också.

♥ Kram Erika ♥

monkan sa...

Här är regn och rusk idag. :(

Men kanske sol i morgon! :)

Har så skittråkigt på jobbet, lite barn, lite göra...

Kramar/M

Mitt liv som fru L sa...

Alla: Här är det skitväder med :( Men tror det blir sol igen i morgon, till helgen ska det iaf bli supervarmt! Längtar! :)

Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Så härligt det är med värmen!!! Lite klent idag men imorgon, då blir det säkert fint här i skåne :)
Vi drog över hallandsåsen till pappas stuga o ska bara slappa o njuta ngr dar!

Kjaaaaaaaam <3<3<3<3<3<3<3<3<3

Mitt liv som fru L sa...

Bruttan: Jag hoppas du/ni har det underbart i Skåne! Å att vädret blir fint :)

Kjaaaaam C <3<3<3