måndag 12 augusti 2013

Bilder från helgen

På fredagen gick jag ut i trädgården och konstaterade att fänkålen börjar bli hög/stor...Hmm undra när det är dags att skörda den???!!!
Sen målade jag min tånaglarna i solskenet...
Honungsmelonen var perfekt och precis sådär lagom söt och god!
...och åt honungsmelon!
Senare på kvällen tog jag kort på regnbågen, fint ju!
Visst är han söt min Pingvin?! ;)
På lördagen åkte jag och Pingvinen (som Ni ser) till Småland! ;)
Vi åkte förbi Braehus, väldigt fin utsikt vägen ner mot Jönköping!
Vi käkade lite matsäck i bilen...köttbullar, tomater, gurkstavar, äpplen och tomatmajjo...Gott :)
Här badas det för fullt! 
Väl framme i Småland, så hälsade vi på Maria, hennes make Mattias, tvillingarna Love och Ludvig, samt hundarna Leia och Lady! 
Som Ni ser åt Pingvinen bröd av allt som fanns på buffèn, ja han är lite
udda min karl! ;)
På lördagskvällen åt vi på en Asiatiskt restaurang med en gigantisk buffè, som var supergod! Smakade som att vara i Thailand...
I Småland slänger man tydligen fisk mitt på vägen...Där jag bor köper man fisk som man sen tillagar och äter ;)
Bruttan bjöd på jättegod rawfoodkaka, cashewgrädde och egenplockade
hallon! Mumsigt värre :)
På söndagen åkte vi några mil till för att träffa Bruttan och hennes fina familj! Sonen Johan var så söt, go och lite tokig ;) Snodde till och med till mig några kramar från honom och finaste Bruttan! Sen var det dags att dra hemåt! Jag önskade så att jag bodde närmre dessa två brudar...

På vägen hem konstaterade vi att Småland mest består av skog, skog och ännu mera skog. Jag har typ aldrig sett så mycket skog och så lite människor på en helg! ;)
Det har varit en så trevlig och mysig helg och sköna samtal med fina människor! Denna helg kommer jag inte glömma i första taget! 

Kram C

7 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vilken härlig helg!

Vad roligt att du och Annica träffades. Hoppas att vi kan ses igen!!!

Kram ♥♥♥

Unknown sa...

Hihi skog e ju bra! där trivs vildhallonen ;)
Säger det igen, såååå kul att ni kom förbi!!
Kjaaaamm<3<3<3<3

Helena.B sa...

Underbart att höra att det blev en bra helg för dig <3
Så söt pingvin i baksätet :)
Kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Hur gör du föresten tomatmajonnäsen?
Kram ♥♥♥

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Jag blandar hemmagjord majjo med såndär soltorkade tomater creme! Kram <3<3<3

Unknown sa...

Vilken fantastisk helg ni haft! Kul att få träffa tjejerna! :)
Ha en fin kväll!
Kramar! <3 <3 <3
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Tack, tomatmajonnäs ska testas!
Kram ♥♥♥