onsdag 11 juli 2012

Ibland kan det enklaste vara det godaste!

Dagens middag var bara såå god, faktiskt bland det godaste jag ätit på länge! Parmesan panerad rödspätta med hemmagjord majonäs och kokta ärtor, tänk att några få ingredienser kan smaka så gott?!

Jag vet att gröna ärtor innehåller ganska mycket kollisar (7g/100g)...men det
struntar jag i, jag äter inte ärtor särskillt ofta men till fisk måste jag ha det!
Så var det med det ;)


Majonäs


2 äggulor
1 msk dijonsenep
0.5 msk vatten
1-1,5 dl neutral olja
några droppar citronsaft
salt o peppar


Jag skriver inte ens ut hur majonäsen görs, det tror jag att Ni kan vid det här laget ;) Receptet är från Tina Nordström, jag tyckte att det blev så mycket godare att utesluta vinägern som annars ska vara i. 
Till rödspättan blandade jag mandelmjöl och parmesan, skriver inte ut några mått för jag kommer inte ihåg dem...men jag använde ungefär dubbelt så mycket mandelmjöl som parmesan i allafall! Sen stekte jag den i massa smör. 


Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mums, vilken god mat! Panerad fisk måste jag också göra nån gång, det var längesen!
Ha en toppen dag!
Kram kram

Unknown sa...

Gott!!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Så gott med fisk och ärtor. :-)

Marja sa...

Låter väldigt gott, parmesan piffar verkligen upp det mesta!