måndag 30 juli 2012

Lax it is


Stekt lax med extra smör, rostade morötter, tomat/rödlök/fetaostsallad, sås gjord
på creme fraiche och dillmixen från Spirea
Två dagar i rad har det blivit lax till middag, vilket inte är helt fel! Lax är en fisk som jag äter i perioder, sen tröttnar jag och äter det inte på väldigt länge...Än har jag i allafall inte tröttnat ;)
Ugnstekt lax kryddad med Santa Marias seafood & fish. Kokta ärtor, ett måste!
Cocktailtomater och dillmajonäs! 
Till dillmajonäsen blandade jag 1/2 dl majonäs (hemmagjord) och 1 msk fryst dill. Det blev kanongott till laxen. Nästa gång ska jag prova currymajonäs till kyckling, har läst om det på era bloggar och blev sugen! Majonäs är ingen jättefavorit men när den är smaksatt är det helt ok. Vad använder ni för olja när ni gör majonäs? Jag kör vanlig rapsolja inte den kallpressade, det blir inte gott tycker jag.


Ha det gott!
Kram C





2 kommentarer:

Unknown sa...

Lax är gott!!
Jag kör med helt "smaklös" rapsolja, gillar inte heller den kallpressade i majjon ;)

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Tack för svar!

Kram C