söndag 28 oktober 2012

Fisksoppa med smak av lime

Fisksoppa är aldrig fel!
Gårdagens soppa blev jättegod, och jag hade i en massa grönsaker. Det har ju varit kalla dagar nu i helgen, så det har varit perfekt att värma sig med en rykande het soppa! 
I soppan hade jag:

Lax och torsk
fänkål
lök
blomkål
tomater
vitkål
sockerärtor
morot
räkbuljong
grönsaksbuljong plus vatten
grädde
creme fraiche
limesaft
salt o peppar

En hel del ingredienser, men det var det värt! Soppan går givetvis att göra mejerifri, genom att byta ut grädde och creme fraiche mot kokosmjölk. 


Kram C






5 kommentarer:

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Exakt, soppa är aldrig fel! :-)

Unknown sa...

Åh va sugen jag blir på soppa nu!!
Men hinner inte måste till jobbet ju ;)
Kram <3

Unknown sa...

Oh, vad gott! Mums, mums! Jag blev också sugen på en fisksoppa nu! :)
Ha en toppen dag vännen!
kram kram
//Lana

tojis sa...

Soppa, bra grejer så här års!

Sonja Kidron sa...

Oh, jag älskar fisksoppa och det här låter toppengott!! :)
Ha en alldeles underbar tisdagseftermiddag C!
Kram Sonja