lördag 18 maj 2013

Glöm mig inte

Jag plockar mina i buskaget utanför vår tomt, de brukar finnas i både
 ljusblått, lila och vitt :)
I tisdags plockade jag förgätmigej för första gången i år! En utav mina favvo-blommor, jag tycker de är så söta och fina! Det är alltid något magiskt med att plocka de första som kommer. På ett sätt vill man låta de växa sig större, men jag kan aldrig låta bli att plocka dom. Nu står det småsmå vaser lite varstans i huset med dessa godingar.

I kväll kommer mina päron och lillasyster hit för att grilla och se ESC! Ska Ni se?

Kram C

6 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, de är så fina, dessa blommor! :)
Japp, vi ska se! :) Ska bli spännande!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

cosmoscatten sa...

Ja! Vi ska också grilla och se på Eurovision :) kram

monkan sa...

Söta blommor! Härlig årstid nu!

Jag ska titta för det går nog inte undvikas...(ärligt tycker jag det är lite för mycket, men va fan, har ju inge annat för mig) ;)
Kram /M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Håller med, ESC är liiite för mycket. Men det hör lixsom till att titta, å som du säger är det svårt att undvika ;)

Kram C <3

Smedjebo Odlingar sa...

Det är min favoritblomma med!! Kommer ihåg att jag skrev ett arbete som den på lågstadiet ;)
Btw - jag drömde en jättekonstig dröm i natt, där jag bland annat pratade i telefon med dig. Du försökte hjälpa mig att komma ur sockerträsket som jag ramlat in i! =) Det hjälpte nog lite iaf för det blev "bara" en mörk chokladkaka idag!
Tack för alla kommentarer i min blogg - har inte haft ork att svara. Men jag använder iaf Coops egna Balsam! =)
Kraam

Mitt liv som fru L sa...

Frida: Jag kommer ihåg att jag gjorde arbete om vitsippan!

Haha, tänk att jag till och med finns i dina drömmar ;) Drömmen kanske ville visa att vi SKA prata i telefon på riktigt! :)

Ok, då vet jag! Ska prova med ett balsam från Burt and bees!

Kram C <3