tisdag 7 maj 2013

Grilltider

Färsk lax marinerad i olivolja, liquid smoke, gräslök, salt o peppar!
Mycket grillat blire nu, det är ju såå gott! Å nu i början vill jag inget annat än grillagrillagrilla ;) Det är precis som om man är rädd för att grillsäsongen ska försvinna tvärt...
Grilltillbehören fick bli paprika, zucchini (favoriten) och svamp. Grönsakerna kryddades bara med lite olivolja, gräslök, salt och peppar. Ibland tycker jag att det är gott att inte krydda marinader för mycket och sen ha ett smakrikt smör eller en sås till. Å ibland vill jag göra en marinad med mycket smaker och hetta, å äta det ihop med smöret eller creme fraichen som de är!
Grillad lax, det är allt något speciellt med det. Den grilliga
(kan man skriva så?) smaken gör laxen ännu godare!
Sunny veggies :)
Hela dagen igår var jag och Ior ute i solen! En stund lekte vi, sen tog vi paus och solade oss på trallen. Underbara dagar nu! Fast fru L får vara lite försiktig med att sola sig, det tar mer än vad man tror nu...

Nu: Ut i solen för lite lek!

Kram C

8 kommentarer:

monkan sa...

Lax med grillig smak är jättegott! Och förra sommaren bar faktiskt inte så grillvänlig så nu passar vi på tycker jag!!!

Solkram/M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Faktiskt så grillade vi mer förra sommaren just för att det var kallt och molnigt. Inge skönt att stå å grilla i gassande sol! Fortsätter vädret såhär, så blire parasoll över grillen i sommar! ;)

Solkram tillbaka till dig <3
C

Sandra - Fru Bogren sa...

Grillat är ju så fantastiskt gott så det är bara att grilla på medans det är säsong :-) //Sandra

Maria sa...

Åhh gott .. blev grillat här med ikväll! Kyckling ..
Nu i början på säsongen kan man äta det varje dag!!
Och VILKET underbart väder!!
Imorgon bär det av till Barcelona!
Härligt!!
Ha det så bra!!
Kram =)

Mitt liv som fru L sa...

Maria: Vädret är verkligen underbart :)
Ha en fin resa! Du kommer gilla Barcelona :)

Kram C <3

Unknown sa...

Grillig....japp det är ett bra ord ;)
Har oxå grillat idag :)
Hittar inte "din" liquid smoke" :(
Kjaaaaam Darling <3<3<3<3<3

Mitt liv som fru L sa...

Bruttan: Ellerhur, bästa ordet ;) Hihi

Synd att du inte hittat liquid smoke`n, jag kan köpa en till dig så kan du få den när vi ses! Påminn mig bara...! :)

Kjaaaam du fina<3<3<3
C

Unknown sa...

Tack jag ska påminna dej om jag inte hittar någon innan dess ;)