tisdag 10 april 2012

Äggröra och våren som försvann...

I perioder har jag svårt för att äta ägg, tycker att det bara växer i munnen. Men oftast tycker jag att det är gudagott, antingen kokar jag 2-3 ägg som jag sedan skalar direkt och mosar med en massa smör och svartpeppar, så gott! Eller så gör jag som idag äggröra, snabbt, enkelt och framförallt gott!
Äggröra på 2 ägg, 1-2 msk grädde, salt o peppar. Stek i en rejäl klick smör.
Jag serverade med lite sallad från gårdagens tacomiddag samt en bit brie!
Detta äter jag ofta till frukost men även som lunch och middag.
Här där jag bor har det regnat till och från sedan Påskdagen, våren och solen lyser verkligen med sin frånvaro. Verkar som att det ska vara mulet och risk för regn resten av veckan och helgen...När M kommer hem ska vi sticka iväg och handla eftersom jag ska göra två smörgåstårtor och en tårta till min svärfars kalas. Det ska bli så kul, jag älskar att dekorera tårtor även om jag inte äter själv. Jag kommer lägga ut bilder på bloggen så Ni får se slutresultatet. I grund och botten kommer detta vara en LCHF-blogg, men jag kommer ibland lägga ut bilder på maträtter, sötsaker och bakverk som inte är LCHF, de som inte klarar att se det får helt enkelt blunda ;) Jag älskar att baka, och det kommer jag inte sluta med, eftersom det är ren terapi för mig. 
Dessa chokladmuffins med chokladfrosting bakade jag och tog med till mina
svärföräldrar i Påsk, mycket uppskattat!

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag älskar också att baka och saknar att baka kakor och tårtor. Mina arbetskamrater är förgrymmade på mig eftersom jag äter LCHF-kost nu... det betyder att jag aldrig har med något gott fikabröd till jobbet. :-)
Förr hade jag med mig olika testbakningar hela tiden.

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Du får baka ändå även fast du äter LCHF!