lördag 21 april 2012

Lördagsmiddag och film!

Fylld kycklingfilè med ädelostsås och grönsaker, jättegott!
Maten blev kanongod, så detta recept kommer definitivt lagas i fru L kök igen! Nästa gång skippar jag nog att ha grönsakerna direkt i formen ihop med kyckligen och istället steker det i stekpannan. Grönsakerna blir lite blöta, jag vill hellre att det ska vara lite tuggmotstånd.


Ädelostsås   3 port


1 dl grädde
1 dl creme fraiche
1/4 buljongtärning
1/2 dl vatten
50-70 g kvibille ädelost
salt o peppar


När kycklingen är stekt har jag i vattnet i pannan och vispar ur den så allt gojs lossnar. I med det i en kastrull i hop med creme fraiche, grädde, buljongtärningen, koka upp. Ha sedan i osten och låt såsen småputtra utan lock i 5-10 minuter så att såsen blir ganska så tjock. Smaka av med salt och peppar. Passar det både kött, kyckling och fisk!
Nu ska vi strax ta en långpromenad med I och sedan blir det filmmys efter det. Har Ni sett någon av dessa filmer?

1 kommentar:

Längtan sa...

Tack för din kommentar på min blogg. Du har rätt i så många saker. Bara för att man följer en blogg behöver man inte alltid tycka lika eller ens läsa varje inlägg och ingen tvingar ju en att läsa...

Att älta något man varit med om har tyvärr så dålig klang. Älta känns alltid som något negativt...hade jag inte fått missfall i oktober hade antagligen min sorg efter dutt varit mycket lättare att handskas med nu.

Och som du skrev - hade jag fastnat i det förflutna så hade jag ju aldrig ens gjort den tre ivfförsök som jag gjort efter att vi förlorade vår pojke. Man kan leva två parallella liv samtidigt. Ett där man ser framtiden och ett där man fortfarande bearbetar de komplexa sorg som vi upplevt.

många kramar till dig.