onsdag 11 april 2012

Smörgåstårtor till svärfars födelsedag!

Smörgåstårta med skinka, ost och kalkon!
Tårta nr 2 är med räkor och ägg!
Jisses, vad trött jag är i kroppen det varit en lång dag med hackade, skärande, vispande och stå, stå hela dagen lång. Men det har varit väldigt roligt! Min svärfar fyller 67 idag och jag erbjöd mig att göra smörgåstårtor, tårta samt att baka. Jag kan säga att svärmor var glad över att slippa ;)
Det är bara så kul att dekorera smörgåstårtor, nästan så att jag skulle vilja ha det det som jobb faktiskt samt att dekorera vanliga tårtor med.

Lager i smörgåstårtorna är:

1. Leverpastej med gurkmajonäs
2. Hackad skinka, krossad ananas samt creme fraiche
3. Kokta hackade ägg med en röra på vispad grädde, vispad creme faiche och majonäs

Sen spacklar jag tårtan med samma röra som till äggen. Jag är så nöjd med hur slutresultatet blev på smörgåstårtorna. För att vara andra gången jag dekorerar så är jag riktigt stolt över mig själv, riktigt fina blev de. Klapp på axeln till mig!

Inga kommentarer: