onsdag 25 april 2012

Laxröra!

Dag 3, dårå det börjar blir tungt inte bara i huvudet utan suget blir värre :( Men jag härdar ut som den envise jävel jag är ;)
Jag hade väldiga problem att somna i natt, tror jag kollade på klockan sista gången vid 05. Nästa gång jag vaknade var klockan 13.45!!!!! Galet! men jag behövde väl den där sömnen...I var glad i allafall, han är en riktig sovhund, jag tror sjutton han skulle kunna sova 24/7 om han fick bestämma!
Igår var vi som sagt och handlade lite gott som jag var sugen på, så till frukost blev det laxröra med avokado, lite räkor och tomater! Fräscht och gott!


Laxröra   2 port


2 bitar lax c:a 250 g
1 rågad msk creme  fraiche
2 rågade msk majonäs
salt o peppar.


Sätt ugnen på 200g, salta och peppra laxen lägg i en ugnsform. Tillaga laxen i ungefär 15 minuter. Ta ut och lägg laxen på ett fat så svalnar den snabbare. När laxen är någorlunda kall mosar du den lite lätt med en gaffel, ha i creme fraichen och majonäsen, rör ihop, klart! Jag använder alltid en vanlig matsked när jag blandar såser eller kryddar, inte sån där matsked från en måttsats. Så tex i den här röran blir det ganska mycket mer av creme fraichen och majonäsen när jag tar en vanlig matsked. Så Ni vet ;) Ända gången jag använder måttsatsen är när jag bakar, annars höftar jag mest!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fin bild!!! ser nästan ut som en bit smörgåstårta!!
Gott m lax, o du!! bra kämpat :)

vårt efterlängtade mirakel sa...

detta blir det snart... ser supergott ut!! pepp pepp!!

Unknown sa...

Röran låter jättegott! Mums!
Kämpa på vidare!
Kram
//Lana