onsdag 18 april 2012

Min variant på rombollar och olyckor ;)

Jahopp, idag ska jag prova på att göra rombollar, det receptet cirkulerar ju överallt på nätet men jag hittade ett bra recept hos Erika http://www.vardagfest.blogspot.com/. Dock ska jag utesluta alkholen då jag varken dricker eller använder alkohol av någon form i matlagning. Annars kan det bli liv luckan hos fru L, och det vill vi inte ;)
I allafall jag ska prova nu att göra min egen variant på dessa bollar, lägger upp recept sen, jag lovar!
Annars så har jag kommit på att det INTE är en bra kombo att gå runt med läsglasögon för jag snubblar över trösklar, och går inte i dörrposter helatiden. För att jag ser så illa, haha :) Jag ska ju bara använda glajjerna när jag sitter vid datorn och när jag läser. Men ibland glömmer jag att ta dem av mig när jag ska gå till köket eller på toa och då händer lite olyckor ;)

NU=Mot köket, utan glajjer ;)

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag tror att det blir jättebra utan rom och med mer kakao och kaffe i istället. Jag kokade romen så att alkoholen skulle försvinna så att sonen skulle kunna smaka om han ville... men det ville han inte (då blev det mer till mig). :-)

Luiza sa...

Hahaha, fina du, jag kan inte låta bli att skratta åt din klumpighet...precis som jag.

Hoppas rombollarna blir bra =).
Massa kramar/
Luiza