måndag 11 juni 2012

Regn, sol, blåst...

Så har vädret varit om vart annat under hela helgen, väldigt svårt att veta hur man ska klä sig. Jag vill ha sol och fint väder, nu har det regnat klart sådetså! 
Helgen har varit mysig och vi har lyckats grilla mellan regnskurarna, plus gått långa promenader varje kväll. Jag har verkligen kommit in i det, varje kväll går vi, jag och mina grabbar minst 1 timmas rask promenad. Det är nog bra för jag sköter inte maten till fullo tyvärr, men jag kämpar på...
Jag vet att vi har snurrat in på samma grilltillbehör, men jag bara älskar grillad/stekt zuccini och svamp. Och jag som verkligen inte är en grönsakslover, är glad när jag hittar någon ny grönsak som faller fru L i smaken. Marinaden jag gjorde till laxen och grönsakerna blev bara så god!
Jag hade i olivolja, skal och saft från 1 lime, vitlök, sambal oelek, soja, persilja, gräslök, salt o peppar. 

Kram C



2 kommentarer:

Unknown sa...

Grillat är alltid gott! Jag kan äta samma maträtt flera dagar i rad, bara det är gott för mig! :)
ha en fin dag!
Kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Jag är likadan och verkligen en periodare på maträtter!

Ha en fin dag du med!
Kram C