söndag 17 juni 2012

Söndagsmiddag!

Tidigare idag blev det en riktig smarrig söndagsmiddag, tänkte att jag skulle dela med mig av detta busenkla recept.


Spenat & oströra


2 bitar lax
1/3 paket med fetaost
saft från 1/2 citron
Spenat, halva påsen a`65 g
peppar


Sätt ugnen på 200g. Lägg alla ovanstående ingredienser i en matberedare och kör till en kräm. Smörj en form och lägg i laxen, bre på spenat & fetoströran och peppra lite. In i ugnen mellan 15-20 minuter. Servera med lite kalla grönsaker och extra smör om så önskas! Röran går alldeles utmärkt att användas som sås, kan tänka mig att den är jättegod tillsammans med stekt, stark korv. Hur som var den jättegod, och jag känner mig alltid extra nyttig när jag äter spenat ;)
Redo för ugnen, kan inte visa slutresultatet för jag råkade radera den bilden, grr!
I helgen har vi inte gjort något speciellt, jag har mest varit sängliggandes pga magont och andra krämpor...Men nu är jag lite bättre igen...


Kram C

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mums, vad gott! Läcker bild med fina färger på maten! :)
ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Längtan sa...

Verkar gott det där. Behöver ha lite tips på fiskrecept nu när man är gravid...

Hoppas att det magonda inte är något allvarligt.

Kram

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Håller med att det blir fina färger! Ha en toppenkväll du med!

Kram C

Längtan: Prova, det var jättegott! Det magonda var inget allvarligt!

Kram C