söndag 3 juni 2012

Tung dag...

Idag har jag inte varit på humör, känt mig låg och väldigt orolig. Trött på det mesta just nu och att saker och ting aldrig blir som jag vill, hur mycket jag än kämpar för det. 
Det är jobbigt att känna att jag inte har ork till något, inte ens till det minsta lilla. Det är ju så mycket som behöver göras här hemma och andra saker med, men jag är så orkeslös...Ibland undrar jag vart andra får sin energi ifrån? Hur de orkar med livspusslet? Medans jag får kämpa med att sätta på tvättmaskinen, och sen hoppas att jag orkar hänga upp allt på tork när maskinen är klar...Och så har det varit läääänge. 
På sin höjd orkar jag gå med I och laga mat varje dag, samt plocka i och ur diskmaskinen. Allt utöver det är nästan oöverstigligt!!!!! Det känns som jag skulle behöva sova i flera veckor i sträck, samtidigt kan jag inte sova på nätterna. Hur sjukt är inte det? Jag är galet trött och hängig men sova det kan jag nästan inte...
Ja, trött blir jag på det här men det vänder väl någon gång....


Kram C

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har också sådana dagar! Och igår regnade hos oss hela dagen och man blir väldigt trött, sömning och nere...
Vet du, jag har kommit fram till att jag är mycket piggare både fysisikt och psykiskt utan mejeriprodukter (vet inte om det finns något direkt samband)... t.o.m. mina PMS-dagar som jag hatat förut, känner jag nästan inte av... humöret är överhuvudtaget mycket jämnare...
Jag är övertygad att det vänder snart för dig! Och jag tycker att du redan fixar och donar mycket med laga mat, greja i köket o.s.v. Det "osynliga" arbetet tar ju på krafterna!
Ha en fin och lugn söndag!
Kram
//Lana

Längtan sa...

När de där riktigt tunga dagarna kommer vill man bara dra täcket över huvudet. Jag vet...

Många kramar till dig.

Anonym sa...

Kolla din sköldkörtel.Trötthet och orkeslöshet kan bero på något fel med den. Försök även ta dig ut och gå med i någon förening eller liknade, måla, keramik eller ngt du gillar som ger dig energi. Kramar Lina

Anonym sa...

Usch, det är så jobbigt när man känner så. Skickar en stor kram till dig. Men som Lina sa kolla din sköldkörtel, du kanske kan få hjälp om det är det. Kram Jenny

Luiza sa...

Tänker på dig, vännen och hoppas allt är som det ska.
Du vet vad jag menar.

Massa kramar.