tisdag 18 september 2012

1 år

Idag är det exakt ett år sedan jag började blogga, och jag har inte ångrat det en sekund! Från början så var min blogg mer en dagbok/barnlösblogg. Men allt eftersom tiden gick blev det recept och matsnack som blev min grej att skriva om. På sista tiden har jag också skrivit en del om mitt sockerberoende, det känner jag verkligen har hjälpt mig. Jag skriver i första hand för min skull, ingen annans. Sen är det självklart kul att veta att jag har några trogna följare och några anonyma som följer mig i tysthet. 
Detta är ett av de godaste tillbehören jag vet. Blomkål, zuccini och paprika
som steks i smör, så enkelt och gott!
Lax fick bli dagens middag, ihop med tillbehöret ovan och hemmagjord majonäs! Mmm...mumma :)
På laxen bredde jag ett lager med färskost, som jag kryddat med citronskal,
chilisås (tabasco) och persilade. Sen toppade jag allt med pinjenötter,
in i ugnen på 175 g 15-20 minuter.
Laxen blev otroligt saftig och god, och majonäsen var så god ihop med grönsakerna. I morgon får det bli rester i form av köttfärsåsen jag gjorde i går, kanske gör jag en paj och fyller den med köttfärsåsen...Hmm jag har inte bestämt mig ännu...
Nu ska jag sova, Zzzzzzzzz

Kram C


5 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis på 1 års dagen :)
Ser fram mot ännu ett år <3

Unknown sa...

Grattis grattis! :)
Säger som Fröken Nilsson, ser fram emot ännu ett år! <3
Kram kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kul, grattis!
Ser fram emot kommande åt också. :-)

Sonja Kidron sa...

Grattis på ett års dagen!! :) Hoppas det blir ännu många år!
Tillbehöret du tipsade om lät för övrigt väldigt gott!
kram
/ Sonja

Mitt liv som fru L sa...

Tack ALLA! Jag hoppas också på många år!

Kraaaaaaaaaaaam C <3