måndag 10 september 2012

Helgen som var

Sorry för dålig uppdatering i helgen, men jag inte mått bra i min mage alls speciellt inte igår...men jag är på bättringsvägen nu...
Till frukost på lördagen blev det räkor, avokadoröra och gurka! Plus att jag
åt en fincrisp med mycket smör och brie som inte kom med på bild.
Fräsch och god frulle!
I lördags drog vi på en trip till Linköping, jag, Pingvinen, lillsis och morsan. Det blev en riktigt härlig dag med en hel del shoppat för min del! Vi var förbi Brunneby musteri, där köpte jag äppelmust, jordgubbsdryck, kryddor, färskost mm. Sen drog vi till Ljungsbro och Pingvinen shoppade loss på Cloettas, jag köpte inget alls, duktiga jag!
Efter det styrde vi kosan mot Linköpings stad, där det var en bondemarknad vid domkyrkan, så där gick vi och tittade en stund. Mamma köpte på sig 3 jättestora zuccinis för 10 pix/styck. Jag tror de vägde 3 kg tillsammans. 
Vi åt gudomligt god ceasarsallad på Mörners, mycket mat och fräscha råvaror, me like! Det var faktiskt första gången jag åt en ceasarsallad, jag kan säga att det var en sallad helt i min smak.
Som sagt en hel del shoppat blev det...En rödpepparsås (helt sockerfri), kryddor
i form av tomatflakes och chili ancho, färskost. Fina örhängen, bok som man kan
sätta in bilder och skriva om sin hund! Och en kärleksbok som jag ska ge
till Pingvinen! 
På HM köpte jag på mig lite hårsnoddar och fingervantar, det lär ju behövas snart...Linköping är en jättemysig stad som jag tycker Ni ska besöka. 
Nu ska jag röra ihop en majonäs och göra lite kryddsmör, jag har massor med färska örter i trädgården som jag vill ta till vara på innan de vissnar!
Hörs snart igen!

"Sometimes you have to stop thinking so much and go where your heart takes you"

Kram C

1 kommentar:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Härligt att ni fick en mysig dag i Linköping. Kul att ni provade ceasarsalladen på Mörners, den gillar jag. Sonen är också galen i ceasarsallad. :-)