lördag 29 september 2012

Mys

Fredagsmys med min man <3
Det fick bli en favorit i repris även i dag till middag, nämligen mina chicken nuggets! Fan så goda de är, iallafall om jag får säga det själv ;)
Krispiga och goda nuggets...Sallad och riven ost i bakgrunden
Denna gång strimlade jag kycklingen och torkade den torr innan jag blandade den med mandelmjöl och tacokrydda, jag struntade alltså i olivoljan....Tack för det Lana :)
Nachos (till Pingvinen) Salsa, tacosås och creme fraiche. Sallad på majs, gurka
och grön paprika samt tomater och avokadoröra!
Vi satt länge och åt och pratade, det var så mysigt. Detta är en av mina topp 5 favoriträtter, fan så gott det är! Och chicken nuggets kan man ju ha till annat också, det behöver ju inte vara bara till tacos!
Chicken nugget sallad! 
I morgon blir det lammracks till middag, första gången jag ska laga det...Wish me luck! Jag har lagt köttet i marinad bestående av: Rosmarin, vitlök, saft och skal från citron, salt och peppar. Måste fnula ihop någon god sås eller så får det bli mitt rosmarin & vitlöksmör till...

En underbar helg önskar jag er alla!
Kram C

6 kommentarer:

monkan sa...

Fredagar med god mat och mycket prat är härlig veckoavslutning!
Måste väl prova dina nuggets snart!
Trevlig helg, kram/

Unknown sa...

Oh, vad underbart att ha en sådan mysig kväll med varandra! :)
Själv var jag helt slut efter IKEAs besök och beställning av köket... Så vi hamnade i varsin soffhörn med varsin dator i knä och satt där helt utslagna innan vi skull gå och lägga oss... ;)
Men idag ska vi ha gäster! :)
Dina nuggets är så himla goda så min dotter gav de högsta betyg och sa att dev den godaste maträtten jag lågat nånsin! Så tack tack för toppen recept vännen!
Ha en underbar lördag!
Kram kram!
//Lana

Sonja Kidron sa...

Mums, mums, MUMS! Vad alla äter nuggets!
Jag får nog allt ta och testa jag med! :)

Ha en underbar lördag!
Kram Sonja

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Prova, du kommer inte bli besviken!

Sonja: Testa! Det är verkligen mums mums ;)

Lana: Jag förstår att du blev trött att Ikea-vistelsen...ska bli spännande att se det färdiga köket! Ikea har ju snyggast kök tycker jag!
Vad glad jag blir att din dotter gillar mina nuggets!

Ha en toppenlördag alla fina!
KRAM C

Unknown sa...

Ska oxå testa o göra dom "torra" då kanske jag kan visa upp dom tillomed ;)

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Gör det! Jag väntar på resultat, haha :) Misslyckas du med dom igen då kommer jag direkt ;)

Kram C