måndag 3 september 2012

Bra start på veckan!

Har precis njutit av denna frukost! Omelett med kantareller och fetaost stekt i smööör, mmm gott :)
Nu kan ju inte veckan bli annat än bra, ellerhur?!
I förra veckan läste jag att det kanske kan bli smörbrist igen, precis som förra året. Jag fick lite smått panik...Så när vi handlade köpte Fru L på sig lite...
...närmare bestämt 2 kg som fick åka in i frysen direkt. Jag köper ganska ofta två paket när vi handlar och lägger det ena i kylen och det andra i frysen, bara ett litet tips! Förra året när det var smörbrist så var jag utan smör länge...men i år tog jag det säkra före det osäkra ;) 2 kg klarar jag mig på ett tag. Men jag köper nog två paket till nästa gång vi handlar utifall att det skulle ta slut ;)
Nu ska jag ta en promenad i solskenet med jycken!

Stop saying "I wish"
Start saying "I will"

Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det ska jag också göra! köpa på mig lite smör! :)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vet inte vad jag skulle göra utan smör, min bakning skulle ju inte fungera. Jag visste inte att man kunde lägga smör i frysen! Förövrigt hörde jag att det var kesobrist också...

monkan sa...

Men...om smöret tar slut kan man göra eget! Enklare än man tror! Fast ännu enklare är såklart att köpa, hehe.
/M

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Självklart kan man göra eget! Hur länge håller det sig sen i kylen?

Kram C