lördag 25 augusti 2012

Fräsch lunch

Idag är jag gräsänka, som det så fint heter. Pingvinen är nere i Jönköping och kollar på någon lastbilsutställning, skönt att jag slipper följa med. Jag hade varit klar på mindre än en timma, Pingvinen har varit där sen 10 i morse...Galning ;)
Annars så har Pingvinen semester hela nästa vecka, vilket ska bli såå skönt! Tänk att vi på fredag har varit tillsammans i 10 år, och jag älskar karln mer än livet självt. Det pirrar fortfarande i magen när han ler sådär finurligt retsamt som bara han kan...
Sallad med rucolla, grön paprika, gurka, tomat, räkor, fetaost och citron.
Tanken var att ha avokado till, men självklart var den brun när jag öppna den
grrr...så det fick bli några klickar med creme fraiche i stället!
I morgon hoppas jag på uppehåll så att vi kan göra ett liten utflykt! Annars får vi ta en mysdag framför tv:n eller några parti Yatzy...Hm ja, vi får se helt enkelt.
Nu: En-pomme-med-vovven-som-vägrar-bajsa-idag...Wish me luck!

"Never give up on your dreams"

Kram C

8 kommentarer:

monkan sa...

Vilket fint fat till dem vackra salladen! Avokado...sist köpte jag två ätmogna där en var stenhård och en var brun...
Kram /M

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Den salladen skulle jag gärna hugga in på. :-)
Visst är det härligt att fortfarande älska sin partner år efter år, mer och mer till och med. :-)
Lycka till lille vovven!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Och avokado är lömska frukter/grönsaker (vad är de egentligen????), man vet aldrig hur de ser ut innan man öppnar dem.

Unknown sa...

Åhhh vad jag vill ha den salladen med mig till jobbet idag....men orkar inte fixa ngn nu på morgonen så ägg o majjo får allt duga!!

Unknown sa...

Grattis på 10-årsdagen! Vad härligt att kärleken består! :)
Lycka till med vovven!
Kram kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Ja, det är jättehärligt att kärleken fortfarande finns och att den är så stark som den är!

Avokado är en frukt...konstigt nog! Det är så retfullt att lägga ut massa pengar och att de oftast är oätliga och bruna :(

Kram C

Mitt liv som fru L sa...

Monkan: Ja, jag älskar det fatet. Det är från märket Mateus!
Att köpa avokado är verkligen ett lotteri ;)

Kram C

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Du får anställa mig som kock så kan jag fixa dina matlådor ;) Fast då får du flytta hit ;)

Lana: Tack! Det gick bra med vovven!

Kram till er båda <3
C