måndag 6 augusti 2012

Räkröra


Sorry, bilden blev inte så bra. Men jag lovar röran var supergod!
Räkröra                 2-3 port
             
1 1/2 dl skalade räkor
2 kokta ägg
20 g fetaost
1/2-1 dl creme fraiche (kan uteslutas men ta mer majonäs då)
2 msk majonäs
2 tsk tacosås
1 msk gräslök
salt o peppar


Hacka räkorna, äggen och smula ner fetaosten i en bunke. Blanda ner creme fraiche, , majonäs, tacosås, gräslök. Blanda allt väl, smaka av med ev lite salt och peppar. 
Denna röra passar till stekt fisk såsom lax, torsk, rödspätta osv. Eller varför inte utesluta äggen och ha kokta ägg vid sidan av ihop med röran, till en god frukost eller lunch. Eller steka en omelett och lägg röran i mellan, det skulle nog vara galet gott! Röran går att göra mejerifri, ta bara bort creme fraichen och ta mer majonäs!
Jag serverade röran som en förrätt med lite finstrimlad sallad, lite tomat och gurka. Sen rostade jag en LCHF brödskiva som jag la på salladen och sen hade jag på röran på brödet. Det blev så gott, glömde bara ta en bild på rätten...Prova detta NU!


Kram C

4 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mums... det där låter jättegott. Jag gillar röror, perfekt till det mesta. :-)

Mitt liv som fru L sa...

Erika: Ellerhur! Prova, jag lovar att du kommer gillar röran!

Kram C :)

Unknown sa...

Älskar röror o m räkor gör det inte sämre precis ;)

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Älskar räkröror och liknande! Spännande med fetaost i, det måste vara riktigt gott!