måndag 20 augusti 2012

Gott tillbehör


Till dagens middag gjorde jag detta goda tillbehör. Stekt vitkål, zuccini och kantareller, det blev så gott och jag kryddade bara med lite salt och peppar och stekte det i smör! Jättegott!
Stekt rödspätta panerad i mandelmjöl, kryddad med salt, peppar och Spireas
dillmix. Citronmajonäs och tillbehöret som jag skrev om ovan! 
Annars så har jag en hel del nya recept som jag bara måste prova på! Bland annat chicken nuggets och mandeltorsk som jag hittat hos Ryska dockor och Fröken Nilssons kök. Måste bara inhandla ingredienser först! 

Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar stekt vitkål! Det är så gott när den blir "karameliserad" i smör! Mums!
Kul att du vill prova recept från min blogg! :)
Kram kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Ellerhur, det är ju jättegott! Självklart måste jag prova dina recept :)

Kram C

Unknown sa...

Jag måste begränsa hur mkt jag gör när jag steker vitkål för jag kan inte sluta äta ;)
Finns inte mkt som slår det!!!

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Det problemet har inte jag med vitkål...SÅ gott är det inte ;)

Kram C