måndag 13 augusti 2012

Maj gadd vad gott

Jag har precis ätit en av de godaste frukostarna på länge, jag sitter fortfarande här och smackar och slickar mig runt munnen, haha :)

Kantarell & fetaost omelett                         1 port

2-3 ägg (jag tog 2 stora frukostägg)
1 msk grädde
1 näve färska kantareller
20 g fetaost
20-30 g smör till stekningen
salt o peppar

Stek kantarellerna i smöret på ganska så hög värme tills de mjuknat lite. Vispa under tiden ihop omelett smeten (ägg, grädde, salt o peppar). När all vätska försvunnit från svampen, smula ner fetaosten och häll över omelett smeten. Stek omeletten på medelvärme tills den blivit nästan torr på ovansidan. Stjälp sedan upp omeletten på en tallrik och vik över om det går. För mig gick det sådär som Ni kan se på bilden ;)
Ni måste prova detta!

Kram C

4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter verkligen mycket gott! Måste testas! :)
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Lana: Det MÅSTE du göra! Det var såååååååå gott :)
Kram C

Luiza sa...

Som sagt...smarrigt värre =).

Hoppas allt är bra finis.
Kramar

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Hos mig har det lagats omelett med kantareller, men fetaost till lät ju passande!