söndag 19 augusti 2012

Underbara helg

Denna helg har varit underbar på alla sätt och vis, den kan inte bli annat när jag får spendera den med mina grabbar! I fredags kom Pingvinen hem rätt tidigt så vi satt i solen och spelade Yatzy, medan I rullade och bet på sina älskade bollar. Senare på kvällen grillade jag, det blev kanongott!
Helgrillad fläskfilè marinerad i olivolja, dragon, sambal oelek, limesaft och
liiite honung. Till det blev det limesmör och grillfavvisarna zuccini och paprika!
På lördagen var det molnigt och kvavt ute, regnet hängde i luften. Trots det fixade vi matsäck och drog i väg till skogen och plockade svamp. Vi hittade lite drygt 2-3 liter kantareller, synd bara att det blir så lite kvar när det är förvällt och klart....Vi var ganska så möra efter den långa skogspromenaden och eftersom det ändå regnade låg vi hela kvällen i soffan och körde "Two and a half men" maraton!
Dagens middag blev kycklingklubbor som jag kryddade med resten av limesmöret,
och timjan. 1.5 timma stod de och gottade sig i ugnen på 175 g, så mört blev det!
Till gjorde jag en god röra på bla. avokado
Avokadoröra         2 port

1 stor avokado
20-30 g fetaost
vitlökspulver
peppar
citronsaft

Mosa avokadon och fetaosten tills det blandat sig ordentligt. Krydda med vitlökspeppar, peppar och citron efter smak. Servera omgående! Denna röra passar både till fisk och kött :)

Kram C


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ni verkar ha haft en finfin helg :)
Nu satsar vi på att veckan blir minst lika härlig!

Unknown sa...

Vad härligt att tillbringa dagar med sin familj! Jag älskar också sådana helger!
Avokadoröran låter jättegott! Måste provas! :)
Ha en toppen dag vännen!
kram
//Lana