fredag 10 augusti 2012

Fredagens

Panerad torsk, kokta ärtor och currymajonäs!
Dagens middag var snabbt gjord och smakade jättegott. Jag har aldrig tidigare provat currymajonäs men det var väldigt gott, så det kommer jag definitivt prova igen. I morgon ska vi ta en tur till svampskogen igen, jag hoppas på mycket av skogens guld. 

Fisken panerade jag med endast: Mandelmjöl, salt och peppar.

Currymajonäs                  1 port

1/2 dl majonäs (hemmagjord)
1 tsk curry
3 små finhackade cornichons

Blanda ihop allt och låt stå svalt en stund innan servering!

Nu ska jag se på handboll och frosta av frysen lite därimellan! Ha en toppenhelg alla och glöm inte att säga till era nära och kära att Ni älskar dem!

Kram C



2 kommentarer:

maria sa...

Hoppas ni hittade några kantareller idag :) jag hittade några i torsdags som fick följa med i en köttgryta. Nästa vecka tänkte jag leta på "mina ställen" som jag hittade förra året och som jag faktiskt inte tror att någon annan i byn upptäckt än, otroligt!
Hoppas du har en fin helg :) kramar

Mitt liv som fru L sa...

Maria: Vi hittade en hel del kantareller och ska nog i väg i morgon med. Blåbär fanns det också gott om, så jag plockade nog nån liter! Vi har också våra speciella ställen där vi hittar svamp, där andra inte heller verkar gå och leta, vilket är toppen för oss :)

Ha en toppenhelg du med :)
Kram C <3