onsdag 8 augusti 2012

Gottgottigottgott

Jaha, den här sommarens mest förekommande väder...Hösten och vintern
kommer bli lååååååång.
Här där jag bor har det regnat oavbrutet sedan 15 på eftermiddagen. Det har regnat så mycket så jag trott att taket ska falla ner över mig. Det har blixtrat och dundrat och lilla I blev jätterädd och har gått runt och ylat :(
Var dock nyss ute på en promenad i regnet, faktiskt så måste jag motvilligt erkänna att luften känns mycket renare och fräshare. Sen så var det ganska så varmt ute också, det var en skönt promenad!
När jag kom in åt jag detta:
Stekt zuccini och vitkål med svampstuvning! Gott!
När det ändå var skitväder så passade jag på och rensa bland mina dukar och gardiner. Efter det kom jag på att jag kunde göra LCHF-godis så det gjorde jag!
100 g 90% mörk choklad, 1 dl macadamianötter, 1 dl salta jordnötter och
3 msk kokosfett (med smak)
Jag hackade chokladen grovt och la det i en bunke över vattenbad tillsammans med kokosfettet. Lät det smälta, under tiden hackade jag nötterna och ställde i ordning formarna på en tallrik. När chokladen smält blandade jag ner nötterna och klickade ut smeten i formarna. Sen in i kylen för att stelna. Förvara i tät burk/låda i kylen. Det blev ca: 30 stycken. Detta är ett perfekt LCHF-godis som jag kan äta ibland. Visst det innehåller en del kollisar, vet inte hur många men det är betydligt bättre än att annat godis och chips i allafall! Sen tycker jag om att alla ingredienser är "rena" det är inte en massa skit i grejerna.

 Annars så har jag "klickat" hem några pocketböcker, serierna "Dexter" och "True blood" någon som sett? Samt några dukar från HM, allt på rea! Jag gillart :)
Nu ska jag nog ta mig en sån här liten gobit och krypa ner i soffan under
täcket och tända ljus, även fast det är augusti.
Ha en toppen kväll alla!
Kram C



3 kommentarer:

Unknown sa...

Gott!!
Det va längesen jag gjorde några sådana!
Kanske dax ;)

Unknown sa...

Mums, vad gott! Perfekt att ha när sötsuget kommer! :)
Ha en underbar fredag!
Kram kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Då tycker jag att det är dags ;)

Ryska dockor: Ja, det är jättebra att ha ett ok LCHF-godis att ta till!

Ha underbar helg bägge två!
Kram C