torsdag 23 augusti 2012

När det vänder

Det är sådana här kommentarer som inspirerar mig att fortstätta blogga, just för att det lilla jag skriver kan påverka andra!

"Hej. Jag hittade just din blogg och läser lite...Och jag kan bara säga TACK, för att du får mig (och säkert många andra) att inte känna mig ensam. Jag försöker komma komma igång med mitt LCHF liv igen och är skönt att få inspiration! Tack för din ärlighet! Kram Lotta"

Lotta: Tack så oerhört mycket för dina ord, det värmer! Jag blir så glad att mina ord påverkade dig så att du inte känner dig ensam. För det är vi inte, vi är inte ensamma. Vi är så många fler än vi tror, vi får aldrig glömma det! Välkommen till min blogg, jag hoppas att du kommer trivas här hos mig!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack till er andra som delat med er av kärlek till mig! Ni är guldvärda. Tack Luiza för vår pratstund i telefonen tidigare i kväll, det var så kul att prata med dig! Vi hörs igen!

Jag kan ärligt från hjärtat säga att jag inte blev inte ett dugg ledsen över den där kommentaren, som jag skrev om i förra inlägget. Jag blev mest bara chockad och frågandes vad denna anonyma människa ville mig med den kommentaren. Jag tänker såhär: Det finns människor som jag tycker är fula, dumma, knäppa och ointelligenta men jag skulle ALDRIG någonsin säga det till dem . Det håller jag för mig själv. För det handlar om respekt mot andra människor och om att ha ett rent samvete. Och det är jag glad för att har, ett rent samvete. Så, nog om det!

Igår åt vi en så makalöst god middag, Ni anar inte! Kolla vad gott :)
Heltstekt fläskytterfilè kryddad med sockerfri grillkrydda från Spirea.
Avokado, tomat och gurka samt denna ubergoda pesto! Mmm säger jag bara!
Vi var och handlade igår, lite kött, fisk som vi fyllde upp frysen med. Men även dessa godingar fick följa med hem...
Jag älskar riktigt små,röda och söta cocktailtomater. Vissa triggar på dessa men
det gör inte jag! Det är så gott!
Nu ska jag umgås med tv:n en stund innan jag ska sova! Sov sött alla änglar därute i stugorna!

"You are braver than you believe, stronger than you seem, ant smarter than you think"


Kram C










5 kommentarer:

Luiza sa...

Vassego =)!!!!
Nöjet var på min sida =).
Klart vi hörs igen, och kanske ses med.

Kramar.

Unknown sa...

Alltså-jag läste vad rickspuckot skrev på din blogg och jag tror jag är nästan lika förvånad som dig.
Man får ju tycka precis vad fan man vill, men är det så viktigt att var så urbota korkad som den personen? Vad är det som gör att h*n tyckte att det var en bra ide att öppna käften?

You go girl! Du är fanimig bra!

Mitt liv som fru L sa...

Mia Ringsparr: TACK! Håller med dig, man får tycka precis vad man vill om mig och mitt uteseende, men det finns gränser för vad som är ok att säga.

Jag ska försöka fortsätta att vara sådär fanimigbra :)
Välkommen hit!

Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag gillar också små, söta tomater. Mums! Hoppas du får en toppenhelg!

Lotta sa...

Jag kommer helt säkert att trivas här :)
Roligt att man glädja och stötta andra :)
Kram