fredag 17 augusti 2012

Limesmör

Limesmör gott till kött, fisk och fågel!
Limesmör               3-4 port

100g smör
skal från en lime
peppar

Blanda det mjuka smöret med limeskalet och pepparn. Vill Ni har mer lime så ta det, jag tyckte det räckte med skal från en lime. Klicka ut smöret på plastfolie och forma till en korv, låt stå kallt i kylen minst en timma. Vi ska äta limesmöret till helgrillad fläskfilè och grönsaker, ska bli så gott!

Idag har jag faktiskt lite huvudvärk, vilket jag brukar ha typ 3 ggr/år. Jag har för en stund sen ätit så det kan inte bero på det, det har nog med värmen att göra. Trodde aldrig jag skulle få skriva att vi har värmebölja denna sommar! Sitter här och sippar hallonvatten, har det inte gått över snart så får jag nog ta en alvedon. Jag kanske är lite konstigt med det där, men jag tar aldrig värktabletter i första taget, jag provar alltid att äta eller dricka först för att se om det går över.
Dagens frukost: Omelett på 2 frukostägg, lite salt och peppar. Jag fyllde
omeletten med min räk&fetaoströra, det smakade ljuvligt! 
Nu kommer snart pingvinen (min man) hem, så nu ska vi äntligen ta helg! Solen skiner, himlen är blå och vinden fläktar så där lagom...Ibland kan sådana små saker göra mig lycklig!
Vad ska Ni hitta på i helgen?

Kram C

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu är det min tur att tycka det är orättvist ;) att DU lägger ut fina recept!!!
Jag har ingen lime hemma :(
Så stackars jag får ta och dra ihop en bea till den grillade laxen.....

Är ledig i helgen!!!! Känns heeelt uunderbart!!
Kram :)

Mitt liv som fru L sa...

Fröken Nilssons kök: Jag tycker jättesynd om dig som får äta bea till laxen, hehe ;)
Nu blev jag sugen på det också!
Skönt med ledighet!

Kram C <3

Unknown sa...

Älskar mina lediga helger!!